بررسی اثر بخشی آموزش ترکیبی و مجازی بر میزان ارتباط دانش آموزان با اهداف تربیتی مدرسه
کد مقاله : 1072-CNF
نویسندگان
محمدرضا ربیعی *
بخش نانوبیوتکنولوژی،گروه مهندسی علوم زیستی،دانشکده علوم و فنون نوین،دانشگاه تهران،ایران
چکیده مقاله
هدف از این مطالعه ارزیابی و تعیین میزان تحول فرهنگی و تربیتی در دوران آموزش مجازی و دوران آموزش ترکیبی می‌باشد. در دوران آموزش مجازی یکی از مهم‌ترین چالش‌ها، مباحث تربیتی دانش‌آموزان و میزان همسو شدن آنان با آرمان-های مدرسه است. در این مطالعه 8۰ نفر از دانش آموزان متوسطه دوم و پایه دهم به طور تصادفی انتخاب شدند و آموزش مجازی و ترکیبی به مدت دو هفته به طور جداگانه برای آنها صورت گرفت و در پایان هر دو هفته پرسشنامه جهت تکمیل به آنها داده شد. ضریب روایی این پرسش‌نامه براساس ضریب آلفای کرونباخ و مقدار 89/0 برآورد شد. پس از بررسی مشخص شد که میزان ارتباط با مدرسه و معلم و استفاده کمتر از منابع غیر درسی تلفن همراه در روش ترکیبی بیشتر از مجازی بوده است. نتایج نشان داد که ۷۳ درصد از دانش‌آموزان در آموزش ترکیبی ارتباط بهتری از نظر فرهنگی و تربیتی با مدرسه پیدا کرده‌اند.
کلیدواژه ها
کلیدی : آموزش مجازی_آموزش ترکیبی_تعلیم_تربیت
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر