بررسی تطبیقی آموزش مجازی در کشورهای ایران و کره جنوبی در دوران پاندمی کووید 19
کد مقاله : 1068-CNF
نویسندگان
حمید احمدی هدایت *1، فاطمه عاشق حسینی2، محدثه صابور2
1عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان
2دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
هدف از پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی آموزش مجازی در کشور های ایران و کره جنوبی می‌باشد. برای دستیابی به هدف پژوهش از روش تحلیلی- تطبیقی استفاده شد. روش جمع آوری و تحلیل داده ها به ترتیب اسنادی و عقلانی بود. یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که اموزش مجازی در ایران تا قبل از بحران کرونا به طور جدی دنبال نشده و زیر ساخت های ان فراهم نبوده است اما در کره جنوبی زیرساخت ها و زمینه های لازم برای آموزش مجازی فراهم بوده است. معلمان دو کشور به دلیل اینکه تدریس صرفاً مجازی را تجربه نکرده بودند به همین خاطر با مشکلاتی مواجه شدند و هم اکنون نیز برخی از این مشکلات حل نشده و باعث می‌شود که اموزش مجازی تاثیر اموزش چهره به چهره را نداشته باشد. کیفیت آموزش، یادگیری، و ارتباطات در ابتدای همه‌گیری کرونا در هر دو کشور تنزل یافت. نابرابری آموزشی در بین فراگیران هر دو کشور در پی انتشار این ویروس بیشتر شد. عملکرد آموزش و پرورش کره جنوبی نسبت به ایران در این دوران بهتر است چراکه حضور دانش آموزان در عرصه یادگیری از 93 به 98 درصد افزایش داشته است.
کلیدواژه ها
آموزش مجازی، کووید 19، ایران، کره جنوبی، تطبیق
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی