بررسی تطبیقی آموزش مجازی در کشورهای ایران و کره جنوبی در دوران پاندمی کووید 19 |
کد مقاله : 1068-CNF |
نویسندگان |
حمید احمدی هدایت *1، فاطمه عاشق حسینی2، محدثه صابور2 1عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان 2دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
هدف از پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی آموزش مجازی در کشور های ایران و کره جنوبی میباشد. برای دستیابی به هدف پژوهش از روش تحلیلی- تطبیقی استفاده شد. روش جمع آوری و تحلیل داده ها به ترتیب اسنادی و عقلانی بود. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که اموزش مجازی در ایران تا قبل از بحران کرونا به طور جدی دنبال نشده و زیر ساخت های ان فراهم نبوده است اما در کره جنوبی زیرساخت ها و زمینه های لازم برای آموزش مجازی فراهم بوده است. معلمان دو کشور به دلیل اینکه تدریس صرفاً مجازی را تجربه نکرده بودند به همین خاطر با مشکلاتی مواجه شدند و هم اکنون نیز برخی از این مشکلات حل نشده و باعث میشود که اموزش مجازی تاثیر اموزش چهره به چهره را نداشته باشد. کیفیت آموزش، یادگیری، و ارتباطات در ابتدای همهگیری کرونا در هر دو کشور تنزل یافت. نابرابری آموزشی در بین فراگیران هر دو کشور در پی انتشار این ویروس بیشتر شد. عملکرد آموزش و پرورش کره جنوبی نسبت به ایران در این دوران بهتر است چراکه حضور دانش آموزان در عرصه یادگیری از 93 به 98 درصد افزایش داشته است. |
کلیدواژه ها |
آموزش مجازی، کووید 19، ایران، کره جنوبی، تطبیق |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |