مقایسه تطبیقی سیاست های اجرایی آموزش های دینی و مذهبی در دبستان های ایران و اندونزی |
کد مقاله : 1059-CNF |
نویسندگان |
بهشاد باقری رنانی *1، امیرطاها باروتی2 1گروه آموزشی علوم تربیتی، پردیس شهید باهنر ، دانشگاه فرهنگیان ، اصفهان ، ایران 2دانشجوی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر اصفهان |
چکیده مقاله |
آموزش یکی از مهم ترین مقوله های دنیای پیشرفته و زندگی بشر در تمام عصرها بوده و امروزه به مهم ترین حوزه در زندگانی امروز تبدیل شده است. آموزش را می توان مسبب پیشرفت بشر از طریق فهم دانش نهفته در آن و بکارگیری آن دانش و آموزش آموخته شده دانست. اسلام دومین دین جهان از منظر تعداد پیروان، پس از مسیحیت است. طبق تحقیقات انجام شده در سال 2015 حدود 1/24 درصد از مردم جهان را مسلمانان تشکیل داده اند. اندونزی بزرگترین کشور اسلامی با 7/12 درصد مسلمان و ایران با 6/4 درصد به طور تقریبی یک چهارم جمعیت مسلمانان جهان را شامل می شوند. با توجه به مسائل و شرایط مختلف ازجمله شرایط مذهبی و سیاسی حاکم بر جامعه، القای ناکارآمدی دین توسط رسانههای جمعی بیگانه، عملکرد برخی از دینداران، هجوم شبهات، رویکرد برخی معلم ها، متن برخی درس ها و برخی مولف های دیگر باعث شدهاند، آنطور که باید و شاید نگاه مطابق با واقع نسبت به درسهای معارفی وجود نداشته باشد. مقاله حاضر به مقایسه ، بررسی و اهمیت سیاست های تعیین و اجرا شده میان کشورهای ایران و اندوزی پرداخته است. |
کلیدواژه ها |
آموزش و پرورش ایران، آموزش و پرورش اندونزی، آموزش ابتدایی، الهیات |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |