مقایسه تطبیقی تطور و تحول برنامه ریزی درسی عمودی هدیه های آسمان پایه پنجم ابتدایی در شرایط کووید _ 19
کد مقاله : 1057-CNF
نویسندگان
بهشاد باقری رنانی *1، امیرطاها باروتی2
1گروه آموزشی علوم تربیتی، پردیس شهید باهنر ، دانشگاه فرهنگیان ، اصفهان ، ایران
2دانشجوی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر اصفهان
چکیده مقاله
امروزه با وسیع شدن دامنه های مجازی و ارتباط گسترده ای که میان کاربران آن ایجاد گردیده، باعث اعتیاد به رسانه و فضای مجازی شده است. با گسترش بیماری همه گیر کویید _ 19، آموزش از درگاه حضوری و فیزیکی به درگاه رسانه و الکترونیکی نقل مکان کرد. همچنین در سه حوزۀ دانشی، نگرشی و مهارتی سبب بروز کاستی و مشکلات متعددی شد. فرایند یاددهی _ یادگیری درس هدیه های آسمان، از حوزه هایی بود که فشار زیادی بدلیل نقصان و ضعف در برنامه ریزی عمودی، برای دانش آموزان و معلمان بوجود آورده بود و سبب بی نظمی برای حرکت در راه اهداف مدنظر شد و باعث گله مندی و شکایت بسیاری از والدین از نحوه پیشرفت فرزندان خود گردید. پژوهش حاضر با تبیین و تعریف مفاهیم برنامه ریزی عمودی در درس هدیه های آسمان در بستر مجازی و آموزش غیر حضوری، نقش فضای مجازی و اهمیت برنامه ریزی عمودی در درس هدیه های آسمان پایه پنجم ابتدایی را مورد بررسی قرار داده است. با بررسی داده ها دریافت می شود که با گام جدیدی که در نظام آموزشی ایجاد شده است، افت قابل توجهی در روند تدریس و آموزش شکل گرفته شده است.
کلیدواژه ها
فضای مجازی، برنامه ریزی عمودی، هدیه های آسمان، والدین
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی