بررسی رویکردهای نوین روش تدریس در پویایی کلاس های مجازی
کد مقاله : 1049-CNF-FULL
نویسندگان
معصومه محسن نژاد *
دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه تهران
چکیده مقاله
امروزه آموزش و پرورش با توجه به شرایط کرونایی، در بستر فضای مجازی تداوم یافته است. معلمان برای ایجاد محیطی پرنشاط و پویا در کلاس درس مجازی، نیاز به شناسایی روش تدریس های نوین در کلاس مجازی دارند. برای دست یابی به حیطه شناختی یادگیری فراگیران، روانشناسان با توجه به حوزه شناختی فراگیران و موقعیت های یادگیری، روش ها و راهبردهای آموزشی مختلفی را توسعه دادند. روش تدریس، مجموعه تدابیر منظمی است که معلم برای هدایت فعالیت ها به منظور دستیابی به اهداف آموزشی با توجه به شرایط و امکانات اتخاذ می کند، انتخاب صحیح روش تدریس از عناصر مهم تحقق اهداف آموزشی به شمار می رود. شناخت تاریخ و نوع تحول روش های آموزشی، افق دید معلم را گسترش می دهد و سبب فراخ اندیشی و تصمیم گیری آگاهانه او در انتخاب روش های نوین می شود. معلم آموزش دیده و ماهر، توانایی بیشتری در آموزش به دانش آموزان و اجرای روش های مختلف تدریس با موفقیت دارد. هدف این مقاله، ارائه روش های خلاقانه تدریس در کلاس های مجازی می باشد. روش پژوهش مروری-تحلیلی می باشد. نتایج پژوهش بیانگر آن است که استفاده از روش تدریس های خلاقانه، منجر به پویایی کلاس مجازی می شود.
کلیدواژه ها
روش تدریس، پویایی، کلاس مجازی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر