اثربخشی آموزش راهبرد فراشناخت به صورت الکترونیکی بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه شهرستان ایذه |
کد مقاله : 1041-CNF-FULL |
نویسندگان |
کبری امامی ریزی * گروه علوم تربیتی ،واحد ایذه،دانشگاه آزاد اسلامی،خوزستان،ایران |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر به منظور تعیین اثربخشی آموزش راهبرد فراشناخت به صورت الکترونیکی بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر صورت پذیرفت. نوع پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون بود جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان شهرستان ایذه در سال تحصیلی 95-96 بود و با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای 50 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد، از گروه نمونه پیش آزمون انگیزش تحصیلی گرفته شد سپس به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (25نفر) و گروه کنترل (25نفر) گماشته شدند. گروه آزمایش به مدت 3 ماه تحت آموزش راهبردهای فرا شناختی به صورت الکترونیکی قرار گرفتند و گروه گواه در این مدت، هیچگونه مداخلهای دریافت نکردند و در پایان از هر دو گروه پس آزمون انگیزش تحصیلی گرفته شد.ابزارپژوهش مقیاس را والرند، بلیز، بریرو پلیتر (1989) جهت سنجش انگیزش تحصیلی بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل کوواریانس چند متغیری استفاده شد. یافته های این پژوهش نشان میدهد که بین گروه آزمایش و کنترل از لحاظ انگیزش درونی تفاوت معنی داری وجود دارد |
کلیدواژه ها |
آموزش راهبرد فراشناخت، آموزش الکترونیکی،انگیزش تحصیلی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |