تأثیر آموزش هوش اخلاقی به شیوه مجازی بر صداقت تحصیلی و رفتارهای یادگیری دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر ایذه |
کد مقاله : 1040-CNF-FULL |
نویسندگان |
کبری امامی ریزی *1، پریا طاهری2 1گروه علوم تربیتی ،واحد ایذه،دانشگاه آزاد اسلامی،خوزستان،ایران 2دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه |
چکیده مقاله |
هدف پژوهش تعیین تأثیر آموزش هوش اخلاقی به شیوه مجازی بر صداقت تحصیلی و رفتارهای یادگیری دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر ایذه بود. روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه ی آماری این تحقیق شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر ایذه در سال تحصیلی 1401-1400 بود. نمونه 30 نفر که با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و با گزینش تصادفی 15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل گمارده شدند. گروه های آزمایش تحت اجرای 10 جلسه آموزش هوش اخلاقی به صورت مجازی قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه های اخلاق تحصیلی گل پرور(1389)، رفتارهای یادگیری مک درموت و همکاران (1999) بود، که در دو مرحله قبل از اجرای پژوهش و بعد از اتمام جلسات برای هر دو گروه اجرا شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل کوواریانس و نرم افزار spss22 استفاده شد. نتایج تحلیلهای آماری نشان داد که آموزش هوش اخلاقی به شیوه ی مجازی بر صداقت تحصیلی (01/0P<. و 615/100 F=) و میزان اثر آن 788/0 و بر رفتارهای یادگیری(01/0>P و 15/27 F=) و میزان اثر آن 501/0 بوده است، بنابراین می توان نتیجه گرفت هوش اخلاقی به شیوه ی مجازی بر صداقت تحصیلی و رفتارهای یادگیری تأثیر دارد. |
کلیدواژه ها |
هوش اخلاقی، آموزش مجازی،صداقت تحصیلی، رفتارهای یادگیری. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |