ارزیابی میزان رضایت دانش آموزان از تدریس مجازی ( نمونه موردی: مدرسه مقطع متوسطه نوبت اول شهر ویره)
کد مقاله : 1030-CNF-FULL
نویسندگان
سعیده ایلانلو *
دبیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهریار
چکیده مقاله
بحران کرونا در کشور نشان داد که مفهوم و سبک فعلی آموزش نیازمند بازنگری است. پس از به وجود آمدن شرایط جدید به دلیل شیوع کرونا، حوزه آموزش وارد دنیای جدیدی شد و آموزش الکترونیکی، تولید محتوا جدید و فرآیندهای منجر به آموزش غیر حضوری به کار گرفته شدند.هدف از این پژوهش ارزیابی کیفیت آموزش مجازی در سال نهم مدرسه صاحب‌‌الزمان (عج‌الله فرجهم) در شهر ویره در شهرستان شهریار می‌باشد.این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی،از لحاظ رویکرد پیمایشی و از نوع مطالعات اکتشافی می‌باشد. برای ارزیابی میزان رضایت دانش آموزان از آموزش آنلاین(مجازی) با توجه به پیشینه تحقیق و مبانی نظری پرسش‌نامه‌ای طراحی گردید. این پژوهش در سال تحصیلی 00-1399 در مدرسه نوبت اول صورت گرفته است. براساس فرمول کوکران تعداد 54 پرسش‌نامه در محیط آموزشی نرم‌افزار شاد میان دانش‌اموزان توزیع گردید. نتایج پرسش‌نامه براساس روش‌های آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد، بیشترین نمره آزمون t متعلق به سوال میزان رضایت‌مندی خود از نحوه حضور و غیاب دبیر می‌باشد که برابر با 0.5297 می‌باشد،در حالی که کمترین عدد t متعلق به میزان رضایت از سیستم شاد می‌باشد که برابر با 0.5943- می‌باشد که چون عدد کمتر از صفر است بیانگر عدم وجود رابطه مثبت است. نمره آزمون t سوال اینکه آموزش مجازی انتظارات را برآورده است برابر با 0.3659 – است که بیانگر میزان رضایت کمتر از حد میانگین می‌باشد.
کلیدواژه ها
آموزش مجازی (الکترونیکی،) کیفیت نظام آموزشی، دانش آموزان، سیستم شاد
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر