چالشهای آموزش مجازی برای بهرهگیری از آن در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در دوران شیوع کرونا |
کد مقاله : 1026-CNF (R2) |
نویسندگان |
آلا قدس *1، مهدی محمودی2 1دانشگاه علوم و تحقیقات تهران 2دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران |
چکیده مقاله |
آموزش آنلاین، از راه دور و آموزش مداوم، علیرغم چالشهایی که هم برای معلمان و هم برای فراگیران و به ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه ایجاد میکند، به نوشدارویی برای این همهگیری جهانی بیسابقه تبدیل شده است. استفاده از آموزش مناسب و مرتبط برای آموزش مجازی ممکن است به تخصص و قرار گرفتن در معرض فناوری اطلاعات و ارتباطات هم برای معلمان و هم برای فراگیران بستگی داشته باشد. این پژوهش با هدف مرور مقاله های قلمرو «چالشهای آموز مجازی در پاندمی کرونا»، ارائه طرحی کلی از موضوع های مورد پژوهش و بررسی اثربخشی آن در آموزش، با روش مرور سیستماتیک انجام شده است. ابتدا محقق واژگان کلیدی مرتبط با موضوع پژوهش را انتخاب کرده و به جستجوی نظام مند مقالات منتشرشده در پایگاه های بین المللی, Web of Science, Scopus PubMed, Siencedirect, Wiley, Taylor&Francis, Emerald پرداخت. در اکثر تحقیقات بر مشکلات زیرساختی، سواد رسانهای، شایستگیهای مرتبط با کار با کامپیوتر، شرایط مالی ضعیف، عدم تمرکز یادگیرندگان، عدم تسلط دبیران به سیستمهای آموزش مجازی، افت سرعت اینترنت در برخی مناطق و همچنین مقاومت دبیران و معلمان در برابر آموزش مجازی تاکید شده است. |
کلیدواژه ها |
آموزش مجازی، زیرساختهای تکنولوژیکی، سواد رسانهای |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |