جایگاه و کاربرد آموزش مجازی به شیوه سیار در برنامه درسی |
کد مقاله : 1023-CNF-FULL |
نویسندگان |
رضا شیبانی فر * دبیر آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر به جایگاه و کاربرد آموزش مجازی سیار در برنامه درسی دوره ابتدایی می پردازد که هدف آن بررسی جایگاه و کاربرد فناوری اطلاعات در چهار بخش تعیین اهداف، تهیه و انتخاب محتوا، روش های یاددهی و یادگیری و فرایند ارزشیابی برنامه درسی دوره ابتدایی می باشد. این پژوهش تحقیقی زمینه یابی به شمار می آید و برای انجام آن، برنامه ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی از طریق نمونه گیری در دسترس و تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از طریق آمار توصیفی انجام شده است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که به کمک یادگیری سیار می توان اهداف و محتوای متناسب با نیازها و علایق یادگیرندگان، نیازهای جامعه و زندگی روزمره را تعیین و تهیه کرد. هم چنین یادگیری سیار امکان یادگیری انفرادی، استفاده از روش های فعال تدریس، انواع ارزشیابی ها، تجزیه و تحلیل سوالات، وسایل، نتایج ارزشیابی و مقایسه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس مختلف را به صورت علمی فراهم می آورد. معلمان می توانند به منظور بحث در مورد برنامه ها و محتواهای درسی، از طریق یادگیری سیار با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. یادگیری سیار که از طریق آموزش های الکترونیکی صورت می گیرد، محـیط یـادگیری را پویا و جذاب می سازد ، و از این طریق سبب جذب فراگیران به فرایند آموزش می گردد. |
کلیدواژه ها |
آموزش مجازی، یادگیری سیار، برنامه درسی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |