گیمفیکیشن های آموزشی و نقش آن در بهبود یادگیری الکترونیکی
کد مقاله : 1015-CNF (R1)-FULL
نویسندگان
فاطمه علی پور *1، مهدی محمودی2
1تکنولوژی آموزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
2دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده مقاله
گیمیفیکیشن یکی از تکنیک هایی است که می تواند انگیزه را افزایش دهد و مشارکت کاربران را تقویت کند، به ویژه در زمینه آموزش و یادگیری که نیاز به فعالیت سرگرم کننده و جالب در تدریس دارد و این امر حاکی از اهمیت گیمفیکیشن در حوزۀ آموزش است. بدین منظور، تحقیق مطالعه گیمفیکیشن‌های آموزشی و نقش آن در یادگیری الکترونیکی انجام شد. این پژوهش با هدف بررسی نقش گیمفیکیشن در یادگیری الکترونیکی و بررسی اثربخشی آن در آموزش، با روش مرور سیستماتیک انجام شده است. ابتدا محقق واژگان کلیدی مرتبط با موضوع پژوهش یعنی گیمیفیکیشن، یادگیری الکترونیکی، آموزش مجازی، بهبود یادگیری الکترونیک را انتخاب کرده و به جستجوی نظام مند مقالات منتشرشده در پایگاه های بین المللی Web of Science, Scopus PubMed, Siencedirect, Wiley, Taylor&Francis, Emerald پرداخت. نتایج نشان داد که گیمفیکیشن از طریق ایجاد شرایط آموزشی و یادگیری مثبت تر در محیط یادگیری الکترونیکی، می تواند نقش موثری در بهبود یادگیری الکترونیکی فراهم کند و منجر به بهبود نتایج در یادگیرندگان گردد.
کلیدواژه ها
گیمیفیکیشن، یادگیری الکترونیکی، آموزش مجازی، بهبود یادگیری الکترونیک
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر