بایدها و نبایدهای اخلاقی و تربیتی دانش آموزان دوره ابتدایی در آموزش مجازی |
کد مقاله : 1012-CNF (R1)-FULL |
نویسندگان |
محمد مهدی عابدی * دانشگاه فرهنگیان شهید دکتر آیت نجف آباد |
چکیده مقاله |
امروزه در دنیایی زندگی میکنیم که بر مدار فناوری اطلاعات و ارتباطات توسعه یافته است و آموزش الکترونیک (مجازی) از محورهای اصلی آن میباشد. با شیوع ویروس کوئید 19 در سطح جهان، آموزش مجازی از اولویتهای نظامهای آموزشی قرار گرفت ولی باید توجه داشت که کودکان و نوجوانان به عنوان مخاطبان اصلی این نوع آموزش، آسیب پذیر ترین قشر در فضای مجازی به حساب میآیند. در بین فراگیران آموزشی، دانش آموزان دوره ابتدایی زمینه بیشتری برای لطمات جبران ناپذیر اخلاقی و تربیتی دارند. هدف از مقالهی پیشرو این است که چارچوب هنجاری (بایدها و نبایدها) برای دانش آموزان دوره ابتدایی با جمع آوری اطلاعات به صورت کتابخانهای تبیین شود. ماحصل مطالعه کتب، مقالات علمی و استعانت از متخصصان و صاحبنظران حوزه تربیت، رسیدن به بایستهها و نبایستههایی است که باید به فراگیران دوره ابتدایی آموزش داده شود. در نتیجه این پژوهش، فوایدی مانند کاهش هزینههای آموزشی و رفت و آمد، افزایش کیفیت و عدالت آموزشی، معایبی همانند افزایش عادات ناپسند و زمینه بیماریهای روانی و بیخوابی، کاهش تعاملات فردی و روابط نا مشروع و نیز چالشها و راهکارها بهدست آمده است. به امید آنکه خانوادهها و افراد حاضر در حوزه تعلیم و تربیت و تکنولوژی آموزشی با توجه به آنها، به بهبود روند آموزشی دانش آموزان این دوره همت گمارند. |
کلیدواژه ها |
کلید واژه: آموزش مجازی، چالشها و مشکلات، یادگیری دانش آموزان، فضای مجازی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |